Dítě v mateřské škole

Předškolní věk dítěte je vývojové období, které začíná po třetím roce života a končí nástupem do školy. Označuje se také jako první dětství. Dítě v předškolním období charakterizuje získávání dovedností, základní činností je hra a základním sociálním úkolem je začlenit se do dětského kolektivu. 

Dítě a jeho tělo dle RVP pro MŠ 

Záměrem vzdělávacího úsilí učitele v oblasti biologické je stimulovat a podporovat růst a neurosvalový vývoj dítěte

podporovat jeho fyzickou pohodu

 zlepšovat jeho tělesnou zdatnost i pohybovou a zdravotní kulturu

 podporovat rozvoj jeho pohybových i manipulačních dovedností

učit je sebeobslužným dovednostem a vést je ke zdravým životním návykům a postojům

 Dílčí vzdělávací cíle (co učitel u dítěte podporuje) 

uvědomění si vlastního těla 

 rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.)

ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí 

rozvoj a užívání všech smyslů 

 rozvoj fyzické i psychické zdatnosti

 osvojení si věku přiměřených praktických dovedností 

 osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě 

 osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví. bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí 

vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu 

Vzdělávací nabídka (co učitel dítěti nabízí) 

 lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení), nelokomoční pohybové činnosti (změny poloh a pohybů těla na místě) a jiné činnosti (základní gymnastika, turistika, sezonní činnosti, míčové hry apod.) 

manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty, pomůckami, nástroji, náčiním, materiálem; činnosti seznamující děti s věcmi, které je obklopují, a jejich praktickým používáním 

 zdravotně zaměřené činnosti (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační cvičení) 

 smyslové a psychomotorické hry 

 konstruktivní a grafické činnosti

hudební a hudebně pohybové hry a činnosti 

jednoduché pracovní a sebeobslužné činnosti v oblasti osobní hygieny, stolování, oblékání, úklidu, úpravy prostředí apod

činnosti zaměřené k poznávání lidského těla a jeho částí 

 příležitosti a činnosti směřující k ochraně zdraví, osobního bezpečí a vytváření zdravých životních návyků 

činnosti relaxační a odpočinkové, zajišťující zdravou atmosféru a pohodu prostředí 




© 2020 Zabadalová Nikola
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky